Passes ude og plan for dagen

11. marts 2008

Alder:
6 mdr.

Passes ude og plan for dagen

Hej Helen

Tak for dit sidste svar angående det at Magnus skal passes af sin gudmor!! Har dog et par spørgsmål mere !!

Magnus har aldrig været vant til flaske da han kun er blevet ammet og fået vand af kop. Han har dog haft en periode hvor han fik vand af flaske da han har været meget forkølet og ikke rigtig ville spise !! Så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal bærer mig ad !! Kan han drikke mme af kop hvis det nu er han ikke vil have flasken ? Og når jeg skal malke ud imens jeg er til festen skal jeg så tage toppen af mælken ?

Som du nok kan høre køre tankerne meget rundt omkring pasning af Magnus. Jeg ved godt han ikke vil lide nogen nød hos sin Gudmor men det er nok bare ...

Annonce

... mig der skal give slip !!! Synes bare det er mega svært.

Mit sidste spg. drejer sig om hvordan en 7 mdt plan kan se ud, hvis man skal trappe ned i amningerne ?

Vores plan for dagen ser således ud nu :
kl 5- 6 Ammes
kl 7.30 vågner
kl 8 Havregrød med frugtmos samt samt vand af kop
kl. 9.30 ammes og puttes til formiddaglur. Sover ca 30 min til 1 time
kl12 Trekornsgrød samt vand af kop
kl 12.30 Ammes og puttes til lur i barnevogn sover 2 2 1/2 t
kl ca 16 Ammes får lidt frugt / brødblokke og sidde med
Tager nogen gange 30 min powernap, som regel kl 17 til 17.30
kl 18 Mos med kød samt vand af kop
kl 19.30 Ammes og puttes til natten. Sover kl ca 20.
kl 23 / 23.30 Ammes

Lena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Du har hjulpet mig med at få min datter til at sove i egen seng og sidenhen på eget værelse og det er bare gået SÅ fint! Jeg fulgte dine råd til punkt og prikke og det virkede fra første aften. Jeg er imponeret.

Tak fra Winnie, mor til pige på 8 måneder